Truita d’escalivada

blog1

No us ensenyarem pas ara com es fa una truita oi? Aquesta recepteta només volem que serveixi per donar-vos una idea més per a qualsevol àpat. Esmorzar, dinar, berenar, sopar…O a taquets per fer l’aperitiu.

Ingredients: (Slow Food)

6 ous ecològics

Escalivada

Sal

Oli d’oliva verge extra

blog3

Per veure la recepta de l’ESCALIVADA cliqueu l’imatge

Elaboració:

Saltem una mica l’escalivada tallada a trossets  amb una paella amb oli i afegim els ous batuts amb un polsim de sal i fem la truita.

blog2

Podem escalivar i afegir-hi també i opcionalment algún carbassó, pebrot verd…etc.

blog3

Que vagi de gust!  😉

Maridatge recomanat:

Pendent d’actualització

Receptes similars: cuina catalana

Popets estofats

Publicat dia 24 novembre 2015

Quan anem al mercat, exercici molt recomanable, hem d’aprofitar el producte de qualitat que trobem a bon preu, en aquest cas uns popets, que no van passar de 5 € el quilo. Podríem haver-los fet de diverses maneres, a manera de…

Xuixos de Girona

Publicat dia 27 juny 2015

El xuixo (o “Xut” a les comarques tarragonines, “Tornem-hi” a Badalona o alguns pobles del baix Maresme, o fins i tot “chucho o suso” al País Valencià) No és un pastís, com diu la “Gastroteca” de la Generalitat de…

Llegeix-ne més

Receptes similars: esmorzars de forquilla

Vedella amb Bolets

Publicat dia 30 octubre 2014

No hauriem de confondre aquest plat amb el Fricandó, senzillament per la seva tècnica de cocció. El fricandó el fem amb filets enfarinats i fregits i amb base d’un sofregit, mentre que aquí rostim o estofem la vedella amb…

Galtes de Porc amb Cargols

Publicat dia 22 setembre 2014

Ingredients: 4 galtes porc 1 kg. (aprox.) de cargols 3 ceba 1 porro 2 ó 3 grans d’all 1 pastanaga 2 tomàquets petitons ratllats Una mica de pebrot verd i vermell 1 got vi negre 1 copeta de conyac 2 gots brou de carn o…

Llegeix-ne més

Receptes similars: llegums verdures i hortalisses

Faves a la Catalana

Publicat dia 11 abril 2015

Les faves a la catalana (faves ofegades, faves sacsades, faves al tombet) És un d’aquests grans plats de la cuina catalana, valenciana i balear a base de faves, ceba, all, cansalada i/o botifarres variades i algunes herbes aromàtiques com…

Carxofes al Forn

Publicat dia 23 febrer 2015

La Carxofa als Països Catalans és molt conreada a l’horta del delta del Llobregat, a la vora de Barcelona, al Maresme, al delta de l’Ebre, a Benicarló (amb D.O.) i al Baix Segura (Dolores). Es conrea molt a Espanya, França…

Llegeix-ne més

Receptes similars: ous i truites

Truita de Patates i Ceba

Publicat dia 25 gener 2015

Fins fa poc el primer document conegut en el qual es feia referència a la truita de patates era un escrit datat en 1817 dirigit a les Corts de Navarra en el qual es parlava que els habitants de…

Remenat de Camagrocs i Ceba confitada

Publicat dia 24 novembre 2014

Aquesta és una recepta molt senzilleta que vam fer al 1er taller de cuina a Coworking Malgrat. En aquest remenat el protagonista és el bolet, en aquest cas camagroc, però podem utilitzar-ne qualsevol tipus en temporada o bé xampinyons o…

Receptes similars: slow food

Mongetes del Ganxet estofades

Publicat dia 22 octubre 2014

Amb una mica de sort ja les podem trobar noves al nostre poble, Malgrat de Mar i a les comarques del Maresme, La Selva i El Vallès oriental. Un producte de casa, “Slow Food”, de comerç de proximitat. Recentment,…

Amanida de “Cor de bou”, Ventresca de Tonyina, Bacallà esqueixat i Olivada

Publicat dia 21 juny 2014

Hem fet una “amanideta” per dinar. Ens pot servir perfectament com a plat únic, lleuger i saludable o com a un senyor entrant. He utilitzat aquest tipus de tòmaquet, perquè al menys per a mi és dels millors que…